Facebook Autista Gyermekekkel Élni https://www.facebook.com/autizmussal.blog.hu

Facebook Autista Gyermekekkel Élni 

Autista gyermekekkel élni

Ezt a blogot azért hoztam létre, mivel két kisgyermekem van. Egy 8 éves és egy lassan 3 éves kislányom. Mindkét gyermekemnél autizmust diagnosztizáltak. Emelet van egy 9 éves öcsém szintén autzmiussal diagnosztizálva. Ez a blog esetleg segíthet másoknak s.

Friss topikok

Dóri hogyan látja az autizmust

2015.01.07. 07:37 Tóth Anett Gy.

Már eléggé régóta terveztem beszélgetést Dórival az autizmusról, hogy ő szerinte mi az, mit gondol róla, vagy bármi véleménye van-e róla. Viszont mindig közbe jött valami, ami fontosabb volt, vagy nagyon felkavart lelki állapotban volt, vagy csak Csilla volt túl aktív.
Most viszont találtam alkalmat és pont jó időben félrevonultam kicsit vele. 

Persze a témába csak óvatosan kezdtem bele, mert        nehéz eldönteni mikor és mennyi információt adjunk át az érintett gyermeknek az autizmusról. Ezért én kicsit megfordítottam a beszélgetést és nem én beszéltem az autizmusról, hanem ő mondta el az ő gondolatait és véleményét.
Mivel Dóri nagyon okos és sokszor olyanról sem beszél amit tud, minek is kérdezzen hisz tudja és van véleménye. Így nem tudhattam ezzel kapcsolatosan mennyi információja van, de azt  sejtettem hogy rendelkezik némi tudással.

Lecsücsültem mellé a földre és megkérdeztem tőle:
-Dóri szoktad hallani tőlem azt, hogy auti?
-Igen
-És szerinted mi az? Mit jelet?
-Szerintem azt, hogy más. Nem olyan mint a többi. Az auti az különleges.
-És miben más?
-Hát például nagyon okos, és magas az IQ-ja.
-Mi az az IQ?
-Az IQ az az mikor nagyon sok van a buksiba.
-És szerinted még miben más?
-Például ők van hogy sírnak. De nem hisztiznek! Csak sírnak. Azért mert mikor nem úgy      van valami amit  megszoktak, vagy valami ha nagyon zavarja őket akkor sírnak. Mert        nekik az nem jó. Úgy mint mikor Csilla sír  mert ő sem hisztizik.
 Meg ők nagyon nem tudnak várni.
 Meg nekik sok mániájuk van, úgy mint Csillának a kutya, Mimi ( Minnie egér, Micky egér   párja ) és anya mánia.  Nekem meg a tigris és anya mániám van
-Szóval szerinted Csilla auti?
-Igen, meg én is.
 De vannak olyan iskolák is amik auti iskolák.
-Milyen az auti iskola?
-Az auti iskola az olyan ahol befogadják az autikat és foglalkoznak velük és tanítják őket. Olyan mint az én iskolám is. Ott is  sok auti van.
- És te örülsz  annak, hogy auti vagy? Mit szólsz hozzá?
- Örülök, hogy auti vagyok.
  Biztosan azért lettem auti, mert biztos te is az vagy és mikor a pocidba voltam akkor a   testem leformálódott   akkor lettem auti.

Szóval annak ellenére, hogy eddig szó szoros értelmében nem beszélgettem erről még is van véleménye és szerencsére teljesen természetesnek kezeli.
Amiben igaza is van, mert minden csak nézőpont kérdése. Hisz az autizmus is csak egy tulajdonság.
Mert van aki szemüveges, van aki kövér, van aki sovány, van aki jó és van aki rossz, ők meg autik. Igaz az autizmus kicsit komplex tulajdonság, de ha teljesen természetesen kezeljük akkor a gyerek kevésbé sérül, mintha titkolnánk előle. Aztán majd mikor felnőtt akkor közölnénk, mert felnőttként már lenne egy mások által kialakított negatív véleménye.
Így meg saját tulajdonságának tartja és természetes neki.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmussal.blog.hu/api/trackback/id/tr467049215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása