Facebook Autista Gyermekekkel Élni https://www.facebook.com/autizmussal.blog.hu

Facebook Autista Gyermekekkel Élni 

Autista gyermekekkel élni

Ezt a blogot azért hoztam létre, mivel két kisgyermekem van. Egy 8 éves és egy lassan 3 éves kislányom. Mindkét gyermekemnél autizmust diagnosztizáltak. Emelet van egy 9 éves öcsém szintén autzmiussal diagnosztizálva. Ez a blog esetleg segíthet másoknak s.

Friss topikok

Autizmsuban a rágás fejlesztése

2015.03.14. 08:25 Tóth Anett Gy.

Sok autizmussal élőnek nehézséget okoz a rágás, és nem azért mert nem akar rágni hanem mert nem tud.
Nálunk ezen a téren Csilla az aki érintett és őszintén szólva először nem is tudtuk, csak elfogadtuk az ő étkezési szokását. Majd egyszer oldalról nézve láttam ahogy eszik. Ekkor megláttam hogy csak egyet-kettőt rág és utána nyel is. Innentől kezdve elkezdtem pörgetni a gondolataimat, hogy miket is eszik és miket nem.

Amiket fogyaszt: rizs, tészta, sült krumpli, tarhonya, kenyér belseje, pogácsa (  csak melegen ), sajtostallér, keksz, párizsi, banán.  

Ezek első  látásra szilárd ételek, viszont ha kicsit jobban megnézzük, akkor ezeket mind lelehet nyelni egy-két rágással vagy akár rágás nélkül is.

Nyilván nem egyszer beleharapott már zöldségbe, gyümölcsbe, vagy húsba, de hiába próbálja nem tudja megenni, így kiköpi.

A rágás nem megfelelő alkalmazása miatt az állkapcsa sem úgy alakul mint kellene és persze sokat beszéltem orvosokkal és azt a választ kaptam nincs rá megfelelő terápia ez az autizmus velejárója. Én meg nem törődtem bele hanem úgy mint mindenben saját egyedi módszert kerestem.

Tehát felállítottam magamnak egy fő szempontot. Méghozzá, hogy olyan dolgot találjak amit szívesen a szájába vesz, nincsen rossz íze és rágni kell.

Erre jött a gumicukor és több félét is vettem, mert van ami túl könnyen rágható. Ezért megkerestem azt amit kicsit nehezebb megrágni. Aztán először persze ezt is egy-két rágás után nyelte is. Ekkor kicsit módosítottam a dolgon. Én is vettem be egy gumicukrot és neki is adtam. Mutattam hogy jó nagyokat rágjon és mondtam " rágjad ", ahogy mutattam neki hogy rágja úgy ő is már tovább rágta.

Így már nem-csak egy két rágás után rágja a gumicukrot, hanem több perc is eltelik rágással.

Ennek az egyszerű eszköznek a segítségével tanuljuk Csillával a rágást és eredménye is van. Méghozzá szemmel látható. Ugyanis már húsit és kolbászt is eszik anélkül, hogy apróbb darabokra szedném vagy kiköpné.

Persze ettől még nem változik a szelektív evése, de a rágása szép lassan erősödik és így legalább amit szeretne azt majd megtudja enni és ha ez által csak egy-két étellel bővül a listája amiket megeszik akkor én már annak is örülök.

 A pszichiáternek meg mikor elmondtam, hogy mivel kezdtem el neki a rágást fejleszteni, akkor nagyon megörült, hogy ötletes és látott benne fantáziát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmussal.blog.hu/api/trackback/id/tr127267269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása