Facebook Autista Gyermekekkel Élni https://www.facebook.com/autizmussal.blog.hu

Facebook Autista Gyermekekkel Élni 

Autista gyermekekkel élni

Ezt a blogot azért hoztam létre, mivel két kisgyermekem van. Egy 8 éves és egy lassan 3 éves kislányom. Mindkét gyermekemnél autizmust diagnosztizáltak. Emelet van egy 9 éves öcsém szintén autzmiussal diagnosztizálva. Ez a blog esetleg segíthet másoknak s.

Friss topikok

Hogyan merült fel az Autizmus

2013.12.12. 14:46 Tóth Anett Gy.

Mondhatni véletlenül merült fel ez nálunk, jobban mondva nekem meg sem fordult a fejemben hisz nekem az ő furcsaságai teljesen normálisak voltak.
Az akkor még 7 éves öcsémnél az óvónénik tanácsolták hogy vizsgáltassák ki, mert szerintük van valami amitől kicsit más. Így is volt, bár aki belekezd egy ilyen kivizsgálás kérelemnek az tudja, hogy nem megy egyik napról a másikra. Itt komoly idők telnek el egy vizsgálatig, hosszú hetek, akár hónapok is. Majd egy ambuláns vizsgálat után felhívott anyu, hogy Dórinak szerinte autizmusa van.
Hát én nem értettem. Ugyanis semmit sem tudtam az óvónéni javaslatáról, hogy kivizsgálni viszik az öcsémet, de azt meg pláne nem értem hogy került ebbe az egészbe a Dóri.
Mint egy hosszas telefonbeszélgetést követően kiderült ez az egész kivizsgálás, hogy nem merte elmondani, mert sokan rossz néven veszik, és nem tudja én hogy reagálok erre, meg amit az orvosnál megtudott és bár annak ellenére, hogy még várt az öcsémre egy 1 hetes kivizsgálás azt állította hogy szerinte Dóri is az.
Csak azt kérdeztem miből gondolja, hisz Dóri teljesen ellentéte az öcsémnek. Erre azt felelte pont azért, mivel ami az öcsimre nem volt jellemző autizmusban az a Dórira nagyon is jellemző volt.
Hát ezt követően időpontot kértem a Bethesda Kórház Gyermek Pszichiátriai Osztályára. Eléggé gyorsan kaptam időpontot amin meg is lepődtem, hisz hosszas várakozásra voltam felkészülve. Körülbelül 1 hét múlva mentünk ambuláns időpontra. Rövid elbeszélgetést követően az orvossal közölte, hogy nem tudja, szerinte nem az mivel van szemkontaktusa, de menjünk vissza még egy 1 hetes kivizsgálásra. Visszamentem vele kb.2 hónap múlva volt az 1 hetes kivizsgálás, de ekkor már másik orvos kezelte. A vizsgálatokon mindig több orvos, pszichológus, pszichiáter és ápoló is jelen volt mivel ez egy csoportos megfigyelés volt. Semmit sem akartak elhamarkodni, eredményről csak az összes vizsgálat végén beszéltek.
Megerősítették a gyanút, hogy nála is Autizmus Sprektum Zavar van.
Először vissza kérdeztem hogy ez biztos, hisz a másik orvos azt mondta, mivel van szemkontaktusa, így nincs autizmusa. Erre csak azt felelte, hogy a szemkontaktus megtanítható.
Kissé jobban belegondolva, igen mindig mutattam neki nézzen a szemembe, és ott van a többi tünet is.
Az orvossal megbeszéltük a következő teendőket.
Menjek el a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottsághoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmussal.blog.hu/api/trackback/id/tr675687507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása