Facebook Autista Gyermekekkel Élni https://www.facebook.com/autizmussal.blog.hu

Facebook Autista Gyermekekkel Élni 

Autista gyermekekkel élni

Ezt a blogot azért hoztam létre, mivel két kisgyermekem van. Egy 8 éves és egy lassan 3 éves kislányom. Mindkét gyermekemnél autizmust diagnosztizáltak. Emelet van egy 9 éves öcsém szintén autzmiussal diagnosztizálva. Ez a blog esetleg segíthet másoknak s.

Friss topikok

Akadálytalanul meghívása a Kakaókoncertre

2015.03.12. 13:55 Tóth Anett Gy.

Pénteken váratlan telefon ért engem. Egy kedves riporter hívott az Akadálytalanul című műsortor és érdeklődött, hogy készíthetne egy riportot a lányokról és meghívhat-e a Kakaókoncertre, ami vasárnap február 8.-án 18:30-kor kezdődött.

20150214_161525.jpg

A Kakaókoncert lényege, hogy vannak ott autizmussal élő és normál kisgyerek is. Az autizmussal élő gyerekeknek a cseperedőalapítvány készített ismertető anyagot is, hogy jobban felkészíthessék őket a műsorra.

Ezen a linken minden megtalálható ami csak kell http://www.cseperedo.hu/nevjegy-2/kakaokoncert/
 - Van információ a kakaókoncert helyszínéről  képekben ami azért jó mert akár ki is lehet nyomtatni és magunkkal tudjuk vinni a helyszínre.
Van információ a helyszínről Videóként és szerintem ez nagyon hasznos és igazán térbeli hatást kelt, jól segített tájékozódni mikor ott voltunk.
 - Van térkép ami az oda találáshoz segít
 - Van képes megsegítés a szabályokról, hogyan kell viselkedni a koncerten, ami szintén kinyomtatható.
 - Van külön tanács képekkel illusztrálva nagy zaj esetére, így előre van lehetőség megbeszélni a gyermekkel mit is szeretne majd ha túlságosan zavarná a sok hang. Esetleg ha kinyomtatjuk akkor ő maga is megmutathatja mikor ki szeretne menni.
 - Szükség esetére pihenő szoba is adott
 - Műsor terv az előadók képeivel és hangszereikkel megjelenítve, ebből vannak kihelyezve ott is plakátok, amit előszeretettel tanulmányoztak a lányok.
 - Otthon előre meglehet mutatni egyes hangszerek hogyan szólnak majd. ( jobb oldalt a fenti sarokban, ha az egeret a hangszerek nevére húzzuk, akkor megjelenik a hangszer és meg is szólal )
 - Végül egy rövid kis részlet a régebbi koncert előadásából. Mindkét lány kicsit rövidnek találta, de ezt leszámítva nagyon jó videó.

Miután mindent részletesen átböngésztünk, már nagyon várták mikor megyünk. Így vasárnap reggeltől kérdezgette Dóri mikor jönnek majd a vendégek.

Délután mikor megjöttek, kissé meglepődtem, mert most nagyon sokan jöttek és persze Csilla rögtön elrohant a szobába. Közben megjegyezte " há néni " azaz három néni, de fogalmam sincs hogy tudta ilyen gyorsan megszámolni mert nekem is sok volt hirtelen mikor megjöttek.

Aztán gyors bemutatkozás és elhelyezkedés után először én és Dóri voltunk csak a szobában, addig Csilla a konyhában eltolta a hűtőt és fel alá szaladgált.

Dóri és a riporter nagyon jól beszélgettek, ám mikor oda ért a riporter, hogy :
-Voltál már ezen a koncerten, vagy most mész először
-Még nem voltam
-Akkor hasonló cipőben járunk, mert nekem is ez lesz az első alkalmam.
-De hát nem is ugyan akkora a lábunk.-felelte Dóri. Amit igen csak nehéz mosolygás nélkül reagálni, de hát mivel ő szó szerint veszi a dolgokat így ha az ő szemével nézzük akkor teljesen érthető a reakciója.

Mert ha egy pillanatra megállunk és ő szemével nézzük ahogy el is képzeli ezt így, akkor elégé furcsán mutat hogy ugyan abban a cipőben van Dóri és a riporter.

Persze gyors mondat módosítás után ment minden tovább és gond nélkül ment tovább a forgatás. Dórinak fel sem tűnik ilyenkor hogy megmosolyogtatta az embereket.

Mikor megvolt a személyes beszélgetés akkor még együtt megnéztük hová is megyünk és milyen hangszereket hallunk majd a Kakaókoncerten. Erre már Csilla is bejött és az operatőr sajnos nem számított arra, hogy Csilla túl jól kezeli a hangot, és képes feltekerni egészen hangosra. 
Még nekünk is hangos volt, de nyilván nem annyira mint akinek a fülhallgató a fején volt hogy ellenőrizze a felvétel hangot. A végén azért próbáltuk azzal nyugtatni ez még nem a maximális hangerő volt.

Aztán mikor gyorsan elpakoltak akkor indultunk is a Kakaókoncertre. A stáb előre ment stáb autóval én meg utánuk mentem a lányokkal taxival.

Mikor oda értünk már vártak a kamerák, de a lányok teljesen természetesen viselkedtek. Levettük a kabátokat és még Csilla is segített az én kabátomat levenni.
Utána a lépcső alján álló hölgyektől kaptunk egy-egy lapot és hozzájuk matricákat. Ugyanis a lapok arra kellettek hogy mikor végeztek egy  felvonással akkor be is ragasztották oda a matricát, hogy jobban nyomon tudják követni mi következik és mennyi van még hátra.

20150214_161550.jpg
20150214_161602.jpg
20150214_161616.jpg
Szóval mikor megkaptuk ezt a kis füzetet és a matricákat akkor kicsit arrébb álltam velük egy oszlop takarásába, ahol kint volt egy plakát amin az előadók voltak a hangszereikkel. Míg fel nem engedtek addig ezt elemeztük. Így nem volt számukra annyira megterhelő az a sok ember.

Aztán mikor felmentünk ott a várakozás volt talán a legnehezebb. Míg nem kezdődött az előadás addig Csilla fel alá szaladgált a színpad melletti részen. Majd előadás kezdetekor hamar a színpad elé csalogatta a műsorvezető a gyerekeket.

Az első részben míg zenéltek addig a gyerekek mint kis katonák lépdeltek és Csilla is meg Dóri is ügyesen lépkedett. Közben a műsorvezető egy bábúval mutatta a lépéseket.

20150208_184133.jpg
Aztán a Cselló és Zongora összhangja nagyon elvarázsolta őket.

20150208_184609.jpg
Ezután viszont muszáj voltam oda kuporodni melléjük, mert Csilla túlságosan is beleélte magát és a kezével ütötte az ütemet ami zavaró volt az előadóknak.

Szerintem nagyon tetszett nekik az előadás, egy-egy darab nem volt túl hosszú és érdekesek voltak a zeneszámok is amit előadtak.
Talán csak egy számunkra rosszul tervezett dolog volt a Kakaókoncerttel kapcsolatosan. Méghozzá az időpont. Szerintem lehetett volna mondjuk délelőtt vagy kicsit korábban is.

Sajnos a végén lett Csillának egy kisebb dührohama. Mert szeretett volna jobban oda menni a zongorához, de nagyon sokan voltak és így nem tudott úgy ott lenni ahogy ő szeretett volna. Ezen felül még érzékenyebb volt egy előző nagyobb dühroham miatt is. 
Most így a koncert végén a nyakamnál megharapott és többször megütött. A teremben nem tudtam vele kommunikálni, de mikor kimentünk egy köztes helyre ott szép lassan megnyugodott.

Aztán még megvártuk a riportereket és ittak kakaót, még Csilla is pedig ő sosem ivott még. Eddig almalé és víz volt a csak elfogadott és néha megkóstolt más gyümölcslevet is de többnyire azok csak kóstolgatások voltak.
Igaz azóta sem ivott kakaót, de én annak az egyszeri alkalomnak is örülök.

Elköszöntünk és szépen haza jöttünk. Majd később megbeszéltem a dolgokat Csillával.
Szerinte egy szörny volt aki megharapott és megütött. Én meg tudom hogy nem akart bántani, ő ilyenkor nem tudja irányítani a tetteit és nyilván nem fogom leszidni olyanért amit akkor követ el mikor épp nincs tudatában. 
Azért elmondtam neki, hogy ez fáj és nem szabad harapni és ütni, de ő határozottan mondta:
-Nem é bá Mama, szö bá Mama, azaz nem én bántottam Mamát, a szörny bántotta Mamát
Ennek ellenére kaptam tőle puszit, ölelgetést és simogatást is.

A műsor március 14-én 9:20 perckor kezdődő Akadálytalanul című műsorban lesz látható a Duna  TV-n.

Műsor felvétele a linken ( 11. rész )

http://www.mediaklikk.hu/musor/akadalytalanul/


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmussal.blog.hu/api/trackback/id/tr527154451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása