Facebook Autista Gyermekekkel Élni https://www.facebook.com/autizmussal.blog.hu

Facebook Autista Gyermekekkel Élni 

Autista gyermekekkel élni

Ezt a blogot azért hoztam létre, mivel két kisgyermekem van. Egy 8 éves és egy lassan 3 éves kislányom. Mindkét gyermekemnél autizmust diagnosztizáltak. Emelet van egy 9 éves öcsém szintén autzmiussal diagnosztizálva. Ez a blog esetleg segíthet másoknak s.

Friss topikok

Csilla fejlesztése 11. óra

2014.02.19. 10:51 Tóth Anett Gy.

Csilla fejlesztésének 11. óráján minden a maga megszokott rendjén ment.
Ügyesen használta a mozgásterápián lévő eszközöket. Kifejezetten látszik rajta, hogy mennyire szereti érzékelni a talpával a dolgokat.

Ami mindig van:

Érzékelő korongok

01_3.jpg

 Érzékelő párna

03_3.jpg

 

 Billenő rácshinta

02_2.jpg


 Libikóka

04_3.jpg


- Vászonba vart egyedi érzékelős szőnyeg ( Csilla fejlesztése 9. és 10. óra blogjában írtam részletesen róla )
 Ezeken kívül még szokott lenni például:

Rugós deszka is.

05_2.jpg

De most trambulin volt helyette.

06.jpeg



Aztán voltak megszokott feladatok amiket már máskor is használtunk például most sokat fűzött. Volt olyan amikor fa állatokat kellett felfűzni. Most majdnem az összeset felfűzte. Aztán volt, hogy gyöngyöket kellett fűznie.
Az utolsó feladatként meg szívószálból készített nyakláncot amit haza is hozott.

Persze nem csak fűzött, hanem például volt olyan kirakós, hogy a kirakón szerepelt egy dolog, például csiga és a helyére kellett tennie. Viszont az volt a nehézség, hogy egy kép részleten kellett megtalálni a csigát. Neki pont ez a csigás kép részlet volt a legnehezebb, mert épp egy kutya szimatolta a csigát. Csilla pedig nagyon kutya mániás, ezért szinte észre sem vette ezen a kockán a csigát, mert ő szeme csak a kutyát vette figyelembe.
Mikor mindegyiket a helyére tette, akkor egy szép egybefüggő kép jött ki.
Ebből a feladatból 2 darabot is megcsinált.

Aztán volt egy olyan feladat is, mikor egy színes puzzlet kellett a helyére tenni, viszont nem csak úgy ahogy ő szerette volna. A feladatott most az nehezítette, hogy volt egy pörgetős tábla, és mindig azt a színűt kellett a helyére tenni amit kipörgetett a fejlesztő. 

Volt még egy társas játékhoz hasonló játék. Itt egyszer a fejlesztő tette a helyére a darabot, egyszer pedig a Csilla. Maga a játék pedig úgy nézett ki, hogy volt egy kartonlap, mindenféle színű és formájú alakok helye volt rajta látható. Ezekbe a helyekbe a megfelelő formájú és színű formákat kellett beilleszteni.
Talán a legnehezebb a türelem volt ebben a játékban Csillának, hogy megvárja míg a fejlesztő is a helyére teszi az ő darabját.

A nap egyik érdekes feladata az volt, hogy voltak az asztalra kitéve kártyák, és egy cd-n voltak hangok. Ezeket a fura hangokat kellett felismernie Csillának.
Olyan hangok voltak mint vonat, kocsi, cipzár, telefon, üvegtörés és ezekhez hasonló egyszerű hangok.

Óra vége felé volt szabadon választható játék amit a feladatrendről ő választhatott ki. Majd az óra végén a kedvencével zárjuk a napot. A gyertyagyújtással és közben az Ég a gyertya, és... című dalocskát énekeljük.
Persze gyertyafújás után ő még maradna, mert nagyon szeret ott lenni a fejlesztéseken. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmussal.blog.hu/api/trackback/id/tr615822059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása